Manual Therapy

Manual therapy σε ώμο

Manual Therapy (Θεραπεία δια των χειρών)

Το manual therapy (Θεραπεία δια των χειρών) είναι μια κλινική προσέγγιση που βασίζεται σε εξειδικευμένη φυσικοθεραπεία ‘’hands on’’, όπου χρησιμοποιείται για τη διαχείριση διαταραχών που επηρεάζουν το μυοσκελετικό και το νευρικό σύστημα, κατά την οποία φυσικοθεραπευτής χρησιμοποιεί μόνο τα χέρια του, τόσο στην αξιολόγηση, όσο και στη θεραπεία και μπορεί να περιλαμβάνει:

• Παθητικές κινητοποιήσεις και χειρισμοί σπονδυλικών και περιφερικών αρθρώσεων
• Παρατεταμένη μηχανική παθητική διάταση
• Τεχνικές μυϊκής ενεργοποίησης
• Τεχνικές μυϊκής χαλάρωσης
• Κινητοποιήσεις του νευρικού ιστού

Το Manual therapy είναι μια άρτια ορθοπεδική θεραπεία και περιλαμβάνει μια ποικιλία τεχνικών και μεθόδων, οι οποίες εφαρμόζονται ανάλογα με την κατάσταση του ασθενούς και τις ανάγκες του.

Αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει από άλλες θεραπευτικές προσεγγίσεις
δεν είναι απλώς η εφαρμογή μιας τεχνικής αλλά επειδή αποτελεί μια ολόκληρη «διαδικασία» για τη αποκατάσταση της δυσλειτουργίας του ασθενή η οποία βασίζεται σε ένα συλλογιστικό μοντέλο. Συνδυάζει τις επιστημονικές εξελίξεις και βασίζεται στον κλινικό συλλογισμό (clinical reasoning) στοχεύοντας στο αίτιο του προβλήματος και ως εκ τούτου στην ανακούφιση του συμπτώματος.

Ο κλινικός συλλογισμός είναι μια πολύπλοκη διαδικασία και είναι εξαιρετικής σημασίας για την διάγνωση της αιτίας και την αποκατάσταση καθώς ο φυσικοθεραπευτής συλλέγει και αξιολογεί πληροφορίες προκειμένου να αναπτύξει το εξατομικευμένο πλάνο θεραπείας και να λάβει κλινικές αποφάσεις.
Περιλαμβάνει δεξιότητες κριτικής σκέψης, επίλυσης προβλημάτων, λήψης αποφάσεων και απαιτεί βαθιά κατανόηση του ιατρικού ιστορικού, των συμπτωμάτων και των ευρημάτων της φυσικής εξέτασης τους ασθενούς.

Πλεονεκτήματα της manual therapy

Το Manual therapy, η θεραπεία δια των χειρών, είναι μια ασφαλής και αποτελεσματική επιλογή, για τη θεραπεία του μυοσκελετικού πόνου και της δυσλειτουργίας και μπορεί να προσφέρει ευεργετικές αλλαγές αποκαθιστώντας την κινητικότητα, βελτιώνοντας τον κινητικό έλεγχο, μειώνοντας τον πόνο και βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα της κίνησης.

• Μερικά από τα πλεονεκτήματα είναι τα ακόλουθα:
  • Η θεραπεία στοχεύει στο αίτιο του προβλήματος και όχι στο σύμπτωμα.
  • Η αποκατάσταση είναι ουσιαστικη, πλήρης και συνήθως χωρίς υποτροπές.
  • Τα αποτελέσματα είναι άμεσα, ο ασθενής μπορεί να αισθανθεί την διαφορά, σε αρκετές περιπτώσεις, ακριβώς μετά την εφαρμογή της τεχνικής
  • Μείωση του πόνου
  • Βελτίωση της κινητικότητας των αρθρώσεων
  • Αύξηση του εύρους κίνησης, διευκόλυνση της κίνησης, βελτίωση της λειτουργίας
  • Βελτίωση στάσης του σώματος

Ποιοι μπορούν να δεχτούν το Manual Therapy;
- Όλοι οι ασθενείς, ανεξαιρέτως φύλου και ηλικίας.

Κάθε σύμπτωμα έχει και μια αιτία και ο Xρήστος Κριεκούκης με τα χέρια του αντιμετωπίζει την αιτία και τις συνέπειές της.

‘’Η κίνηση είναι ζωή και όλες οι ανατομικές δομές είναι σε κίνηση και επικοινωνία μεταξύ τους’’

Manual therapy σε ασθενή από τον Χρήστο Κριεκούκη